|
Автор
|
Твір
|
Збірка
|
Головна думка, тема
|
Особливості даної поезії
|
Художній напрям
|
Примітка
|
|
Р. М. Рільке
|
«Орфей. Еврідіка. Гермес»
|
«Нові поезії»
|
Утвердження сили мистецтва
|
Сюжетна основа – міф про Орфея.
Центральний образ – Еврідіка і
її внутрішнє переродження
|
Неокласицизм
Герметизм – вчення про вищі
сили природи
|
«Поет простих слів»
Орфіки- езотеричне мистецтво
|
|
«Ось дерево звелось»
|
«Сонети до Орфея»
|
Утвердження сили мистецтва, що
перетворює хаос на космос; здатна подолати відчуження людини
|
Сонет, сповнений символів та
алегорій
|
неокласицизм
|
Храм – уособлення піднесеної
душі, відкритої Богу.
Спів – символ народження нового
життя
|
|
Г. Аполіннер
|
«Зарізана голубка й водограй»
|
«Каліграми. Вірші миру і війни»
|
Вірш про війну та її страшні
наслідки. Тема втрати і болю.
Пам’ять про загиблих не помре
|
Візуально- каліграма. По суті –
звернення до друзів-побратимів
|
Сюрреалізм,
символізм
|
Ілюзія перевернутого світу.
Побудована на контрасті.
Вплив творчості
П. Пікассо
|
|
«Міст Мірабо»
|
«Алкоголі»
|
Вірш про кохання.
Любов – міст між вічністю і
коханням.
Людина є часткою буття:
сьогодні, завтра і завжди
|
Філософська-інтимна лірика
|
Сюрреалізм,
символізм
|
Наближена до старовинної
ткацької пісні
|
|
«Лорелея»
|
«Алкоголі»
|
Трагічна історія кохання.
Символічна проекція від краси
зовнішньої на внутрішню
|
Пограничний естетизм
Форма діалогу
|
Неоромантизм
|
Народно-пісенні мотиви
Політемність
|
|
Автор
|
Твір
|
Збірка
|
Головна думка, тема
|
Особливості даної поезії
|
Художній напрям
|
Примітка
|
|
Т.С. Еліот
|
«Ранок біля вікна»
|
«Пруфрок та інші спосте-реження»
|
Гротескна замальовка буржуазного суспільства
|
У міській круговерті немає нічого піднесеного
|
неокласицизм
|
Картини реального життя буденні і непривабливі
|
|
«Суїні серед
солов’їв»
|
«Вірші»
|
Утрата суспільством духовних орієнтирів, які
привели до байдужості, відчуженості,прагнення тільки матеріального добробуту
|
Включення до поетичної мови буденного мовлення
|
неокласицизм
|
Алюзії,
Есхіл «Агамемнон»
|
|
«Порожні люди»
|
Своєрідне продовження поеми «Спустошена земля»
|
Відчай сучасної людини, яка розуміє, що у
цивілізації немає нічого спільного з істинною культурою. Світ втратив
моральні орієнтири і саморуйнується
|
Поема
|
|
Волання до людства, уякого ще є час зупинитись і
все виправити
|
|
Ф.Г. Лорка
|
«Балада про чорну тугу»
|
«Циганський романсеро»
|
Андалузька боротьба розуму і уші з таємницею, що
їх оточує, і яку вони не можуть збагнути
|
Пісня, голосіння
|
|
Зв’язок з народною міфопоетикою
Вплив творчості
С. Далі
|
|
«Гітара»
|
«Канте хондо»
|
Гітара передає відчуття ліричного героя.
Людське серце ридає, як і гітара
|
Плач, ритм вірша нагадує ридання
Алітерація звуків «р», «л»
|
|
Канте хондо – андалузькі пісні
|
|
«Газела про темну смерть»
|
«Тамаритянський диван»
|
Мотив небуття. Смерть скороминуча, а далі –
знову життя. Перебування на землі - короткочасне
|
Газела (східна поезія), яка складається з
бейтів-двовіршів
|
|
Рефрен, обрамлення
Зв’язок з андалузьким фольклором
|
|
«Касида про сон під зорями»
|
«Тамаритянський диван»
|
«Справжня донька уяви – метафора»
Зібрання химерних метафор, породжених спалахом
миттєвої інтуїції
|
Касида (східний жанр)
|
Сюрреалізм
|
Реальне переплітається з уявним. Дані метафори
можна відчути, уявити, але не пояснити
|
Немає коментарів:
Дописати коментар